Domů Kontakty Podpora / donate RSS Facebook Instagram hledací ikonka

smazat
zavřít smazat
FITNESS SLOVNÍČEK
ZKUSTE NutritionPro
A B C Č D E F G H CH I J
K L M N O P R S Š T V Z
SLOVNÍK - VÝZNAM POJMU

Regenerace

Regenerace, či regenerační procesy po cvičení (posilování) zahrnují všechny činnosti, které podporují obnovu (opravu) poškozených tkání (v našem případě svalových vláken), obnovu energetických rezerv doplněním zásob glykogenu a obnovu centrálního nervového systému. Čili dochází k zotavení jak periferní únavy, tak i únavy centrální.

Bez dostatečné regenerace bývají obvykle menší svalové přírůstky (svalová vlákna nestihnou do příštího tréninku zesílit), horší výkon v tréninku (takže nemusí dojít k dostatečnému přetížení) a hrozí i větší riziko přetrénování, kdy můžeme dokonce o svalovou hmotu přicházet.

Do regeneračních činností spadá hlavně strava, spánek, aktivní či pasivní odpočinek (procházky, strečink, čtení knih, meditace), či třeba wellness (masáže, sauny, vířivka apod.).

Speciální článek o regeneraci můžete nalézt zde.


Charlie Jsem Karel Šmída, pro přátele Charlie, a jakožto osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem změnit se jednak tělesně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a stereotypů.


CHCI ZAČÍT POSILOVAT A ZLEPŠIT SE KONDIČNĚ, TĚLESNĚ I DUŠEVNĚ
Chci udržitelně zhubnout
Chci efektivně budovat svaly
Chci tréninkovou lekci
Chci sestavit trénink
Chci výživový plán
Potřebuju konzultaci
MŮJ TRÉNINKOVÝ PŘÍSTUP A FILOSOFIE