Domů Kontakty Podpora / donate RSS Facebook Instagram hledací ikonka

smazat
zavřít smazat
FITNESS SLOVNÍČEK
ZKUSTE NutritionPro
A B C Č D E F G H CH I J
K L M N O P R S Š T V Z
SLOVNÍK - VÝZNAM POJMU

Progresivní přetížení

Progresivní přetížení je jeden ze základních principů pro budování svalové hmoty či síly. Aby svaly rostly, musíme jim k tomu dávat v průběhu času stále nové a nové impulsy. Svaly si totiž velmi rychle na zátěž zvyknou. A pokud je nepřinutíme pracovat více, nemají důvod se adaptovat a růst. Jakmile se tedy svaly začnou intenzitě tréninku a jeho objemu přizpůsobovat, musíme je vyvést z komfortní zóny.

Metody progresivního přetížení jsou různé. Mohou se postupně zvyšovat váhy (mechanické napětí), počty opakování, počty sérií, frekvence tréninků, čas pod napětím (zpomaluje se tempo), zkracovat pauzy mezi cviky atd. Prostě je potřeba čas od času přijít s něčím novým, aby si tělo nezvyklo a bylo nuceno se na jinou zátěž (podmínky) znovu adaptovat a zesílit tak. Bez progresivního přetížení svaly neporostou!


Charlie Jsem Karel Šmída, pro přátele Charlie, a jakožto osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem změnit se jednak tělesně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a stereotypů.


CHCI ZAČÍT POSILOVAT A ZLEPŠIT SE KONDIČNĚ, TĚLESNĚ I DUŠEVNĚ
Chci udržitelně zhubnout
Chci efektivně budovat svaly
Chci tréninkovou lekci
Chci sestavit trénink
Chci výživový plán
Potřebuju konzultaci
MŮJ TRÉNINKOVÝ PŘÍSTUP A FILOSOFIE