PODPORUJU ČESKÉ FIRMY A "SRDCAŘSKÉ" E-SHOPY
PIDILIDI = kojenecké a dětské oblečení = |
>>> PODÍVAT SE DO E-SHOPU <<< |
[ AKCE - VÝPRODEJ - SLEVY ] |
![]() |
PiDiLiDi je česká firma se zaměřením na výrobu a prodej kojeneckého oblečení, dětského textilu a obuvi, punčochového zboží, pláštěnek, holínek, hraček apod. Všechny jejich výrobky jsou uváděny na trh pod značkou PiDiLiDi. |
|
A | B | C | Č | D | E | F | G | H | CH | I | J |
K | L | M | N | O | P | R | S | Š | T | V | Z |
SLOVNÍK - VÝZNAM POJMU |
Efekt ředění (plodin)
Efekt ředění se dá definovat jako zvýšení výnosu (sklizňového indexu) pěstovaných plodin zvýšením jejich obsahu sacharidů (škrobů, sušiny), kdy ale toto zvýšení sacharidů není doprovázeno úměrným zvýšením množství mikroživin. Čili jinak řečeno, díky moderním přístupům k zemědělství se může zvětšit plodina, ale obsah mikroživin v ní zůstane stejný. Efekt ředění tak může vést k poklesu mikroživin například v ovoci, zelenině a obilninách.
K předpokládanému efektu ředění dochází hlavně při pěstování moderních odrůd selektovaných (šlechtěných) na výnos, velikost, rychlý růst a odolnost vůči škůdcům. Tyto změny pak mohou mít za následek rozdíly mezi odrůdami ve schopnosti extrahovat půdní minerální látky, transportovat je v rostlině a syntetizovat vitamíny a další živiny (neboli rychlost růstu některých odrůd v důsledku šlechtění může převýšit jejich schopnost živiny získávat).
Pokud k efektu ředění skutečně dochází, tak přínosy zvýšených úrod a více potravin pro rozšiřující se populaci převažují nad malými účinky ředění živin, které se dají řešit dostatečnou (zvýšenou) konzumací denních porcí zeleniny, ovoce a celozrnných obilovin.
Efekt ředění u pěstovaných plodin a pokles mikroživin
Declining Fruit and Vegetable Nutrient Composition: What Is the Evidence?
Relationships Between Yield and Mineral Concentrations in Potato Tubers
Jsem Karel Šmída, pro přátele
Charlie, a jakožto
osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem
změnit se jednak tělesně a kondičně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a nevhodných stereotypů.
STRAVA (21) |
CVIČENÍ (21) |
REGENERACE (6) |
TĚLO (17) |
PODPORUJU ČESKÉ FIRMY A "SRDCAŘSKÉ" E-SHOPY
MASTER SPORT = sportovní vybavení a potřeby = |
>>> PODÍVAT SE DO E-SHOPU <<< |
[ AKCE - VÝPRODEJ - SLEVY ] |
![]() |
Společnost MASTER SPORT je česká firma prodávající sportovní vybavení a potřeby a to krom jiných značek i pod svou vlastní značkou MASTER® (fitness a sportovní potřeby) a MASTERJUMP® (airtracky, trampolíny). |