Domů Kontakty Podpora / donate RSS Facebook Instagram hledací ikonka

smazat
zavřít smazat
FITNESS SLOVNÍČEK
ZKUSTE NutritionPro
A B C Č D E F G H CH I J
K L M N O P R S Š T V Z
SLOVNÍK - VÝZNAM POJMU

Anaerobní práh

Anaerobní práh je fyziologický bod (hranice) během cvičení, kdy organismus musí přepnout z aerobního na anaerobní metabolismus. Je to tedy nejvyšší úroveň fyzické námahy během cvičení, při které se v krvi a ve svalech začíná hromadit laktát. Tím dojde k omezení výkonu a po překročení prahu po nějaké době i k jeho úplnému přerušení. K anaerobnímu prahu se tedy přibližujeme během cvičení se zvyšující se intenzitou, kde se anaerobní procesy stávají dominantnějšími. Někdy se také anaerobnímu prahu říká laktátový práh.


Charlie Jsem Karel Šmída, pro přátele Charlie, a jakožto osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem změnit se jednak tělesně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a stereotypů.


CHCI ZAČÍT POSILOVAT A ZLEPŠIT SE KONDIČNĚ, TĚLESNĚ I DUŠEVNĚ
Chci udržitelně zhubnout
Chci efektivně budovat svaly
Chci tréninkovou lekci
Chci sestavit trénink
Chci výživový plán
Potřebuju konzultaci
MŮJ TRÉNINKOVÝ PŘÍSTUP A FILOSOFIE