hledací ikonka

smazat
zavřít smazat

Můžu mít výsledky, i když budu posilovat doma v pokoji?

Samozřejmě, proč by ne? Posilovat se dá samozřejmě i v bytových podmínkách. Jak moc doma "naberete" svalů ovšem závisí na několika okolnostech. Určitě hraje roli, zdali jste začátečníci, nebo již pokročilejší cvičenci (ale pokročilejší cvičenci už asi nebudou cvičit doma 😊). Dále je důležité znát své cíle. Chcete jen "plážovou" kondiční formu, nebo máte třeba soutěžní ambice? Jak moc jste vynalézaví? Kolik máte v pokoji prostoru? Chcete investovat do vybavení? Atd.

PODPORUJU ČESKÉ FIRMY A "SRDCAŘSKÉ" E-SHOPY
E-SPORTSHOP.CZ
= prodej sportovního zboží =
>>>  PODÍVAT SE DO E-SHOPU  <<<
[ AKCE - VÝPRODEJ - SLEVY ]
Nabídka internetového obchodu e-sportshop.cz (spadajícího pod firmu Radansport s.r.o.) obsahuje zboží z oblasti sportu, fitness, campingu či domácích hobby produktů. Některé zboží je nabízeno pod vlastní registrovanou českou značkou MERCO.

Začátečníci

Jestliže jste začátečník, můžete doma za rok udělat srovnatelný pokrok jako ve vybaveném fitness centru. V úplném začátku lze nějakou dobu cvičit jen s vlastní váhou (záleží na vašem tělesném stavu a fyzické kondici). Později, až se tělo adaptuje, už to ale bude chtít trochu vynalézavosti a určitou investici do vybavení.

kliky

Určitě to chce hrazdu do zdi. Pomocí hrazdy můžete procvičit zadní část trupu, biceps, břicho. Dále alespoň dvě jednoruční nakládací činky (s kterými lze procvičit biceps, triceps, ramena, hrudník, trapézy, záda). Také se pro zpestření hodí gumové expandéry jako simulace kladkových strojů ve fitku (dá se tak procvičit hrudník, biceps, triceps, záda). Pro pokročilejší jedince je důležitá zátěžová vesta pro cviky s vlastní váhou, díky které se nepřeruší tolik potřebné progresivní přetížení. Ještě se hodí úchopy (madla, adaptéry) na kliky, kolečko na břišní svalstvo (AB Roller či AB Wheel), či různé balanční pomůcky používané při funkčním tréninku (Overball, Gymball, Bosu, TRX apod.). S tímto náčiním můžete procvičit skoro celé tělo.

TIP Když jsem já osobně s posilováním začínal, tak jsem zprvu cvičil právě jen doma. Musel jsem si ale v pokoji zřídit takové malé domácí "fitko" 😊. Většinu vybavení jsem nakonec pořídil v e-shopu inSPORTline. Ať už šlo o hrazdu do zdi, nakládací činky a kotouče, různé gumové expandéry, zátěžovou vestu, posilovací kolečko (AB Roller či AB Wheel), úchopy (madla, adaptéry) na cvičení kliků, nebo třeba masážní válec (Foam Roller). Vždy jsem byl maximálně spokojený a to jak s produkty, tak i s dodávkou zboží domů (do práce), či na kamennou prodejnu k osobnímu vyzvednutí.

Pokud tedy plánujete posilovat doma, zkuste to stejně jako já nákupem u inSPORTline. Nicméně ze své zkušenosti a ze zkušeností s mými klienty doporučuju s posilováním začínat nejdříve ve fitku pod dohledem odborníka (trenéra).

Menší problém je s nohama kvůli absenci velké činky se stojanem na dřepy. Nicméně i nohy se dají cvičit doma (výpady, výstupy, bulharské dřepy atd.). Co se ale doma moc cvičit nedá, jsou lýtka. To je asi největší nevýhoda domácího cvičení. Lýtka se v bytových podmínkách bohužel posilují komplikovaně.

Pokročilí

Komplikované cvičení nohou a lýtek a Vaše zvyšující se nároky jsou důvody, které Vás dříve nebo později donutí navštěvovat klasické fitko. V domácích podmínkách totiž po určité době zjistíte, že už nemůžete zvyšovat váhy, že na cvičení základních cviků potřebujete velkou činku se stojany a že potřebujete přidat trochu na rozmanitosti cviků. Pokud to s cvičením myslíte opravdu vážně, tak minimalistické domácí vybavení a výkonnostní stagnace vás z domácího pohodlí nakonec přece jenom vyženou.

dřep

Výhody cvičení doma

  • Neplatíte vstupné.
  • Doma jste sami. Nemusíte čekat na stanoviště, nebo měnit tréninkový plán.
  • Nikam za cvičením necestujete. Tím šetříte čas i peníze.
  • Můžete zkoušet cokoli, kdykoli a jakkoli, aniž byste se třeba ztrapnili nebo znemožnili.
  • Doma se nestydíte.
  • Doma Vám při cvičení většinou nikdo nesmrdí 😃. Někdy je to v posilovně fakt síla! 🤢😃

Nevýhody cvičení doma

  • Omezené množství cviků, které lze doma cvičit.
  • Absence velké činky a stojanu.
  • Doma kvalitně neprocvičíte lýtka.
  • Počáteční investice do výbavy.
  • Doma nemáte kompletní sadu jednoručních činek (přidávání nebo ubírání kotoučů zdržuje a otravuje).

Závěrem

Pokud jste začátečník a z nějakého důvodu nechcete, nebo nemůžete chodit do posilovny, pak cvičení (posilování) doma je dostačující alternativou. Když budete šikovní, tak klidně i na rok. Při velké snaze klidně i na dva. Domácí podmínky jsou sice svým způsobem limitující, rozhodně to ale není důvod s cvičením vůbec nezačít. Když někdo opravdu chce, jde všechno a se skvělými výsledky. Takže pokud přemýšlíte, že začnete silově cvičit, zkuste to ze začátku klidně doma. Rozhodně neuděláte chybu.

Domácí podmínky jsou sice svým způsobem limitující, rozhodně to ale není důvod s cvičením vůbec nezačít.
PODPORUJU ČESKÉ FIRMY A "SRDCAŘSKÉ" E-SHOPY
MASTER SPORT
= sportovní vybavení a potřeby =
>>>  PODÍVAT SE DO E-SHOPU  <<<
[ AKCE - VÝPRODEJ - SLEVY ]
Společnost MASTER SPORT je česká firma prodávající sportovní vybavení a potřeby a to krom jiných značek i pod svou vlastní značkou MASTER® (fitness a sportovní potřeby) a MASTERJUMP® (airtracky, trampolíny).

KDO JSEM?

Charlie Jsem Karel Šmída, pro přátele Charlie, a jakožto osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem změnit se jednak tělesně a kondičně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a nevhodných stereotypů.

CHCI ZMĚNIT ŽIVOTNÍ STYL, ZAČÍT POSILOVAT A ZLEPŠIT SE KONDIČNĚ, TĚLESNĚ I DUŠEVNĚ
Chci udržitelně zhubnout
Chci efektivně budovat svaly
Chci tréninkovou lekci
Chci sestavit trénink
Chci výživový plán
Potřebuju konzultaci
MŮJ TRÉNINKOVÝ PŘÍSTUP A FILOSOFIE

Líbí se Vám tento článek? Chcete ho sdílet?

TIP Pokud nemáte čas číst všechny mé články o posilování, přečtěte si můj e-book. V něm je v bodech sepsáno 40 různých faktů, rad, tipů či myšlenek, o kterých si myslím, že jsou při kondičním posilování klíčové. E-book je určen spíše začátečníkům či mírně pokročilým a je ke stažení zde a to buď zdarma, nebo s možností dobrovolného příspěvku. Děkuji.