hledací ikonka

smazat
zavřít smazat

ČLÁNKY

Články umístěné pod jednotlivými kategoriemi a štítky se týkají převážně posilování, výživy a zdravého životního stylu a jsou orientované na obyčejné naturální kondiční cvičence.

Většina závažných tvrzení, která se v těchto článcích vyskytují, jsou řádně ozdrojována. Čili tyto mé články jsou krom jiného postaveny i na evidence-based science, což znamená, že si nic nevymýšlím. Jinak řečeno, snažím se i o to, aby informace v mých článcích měly (kromě mých osobních názorů) i nějaké vědecké opodstatnění.

POČET ČLÁNKŮ CELKEM: 70
TIP Pokud se Vám budou zdát některé mé články trochu delší 😃 a nemáte dostatek času, doporučuji si přečíst zatím jen závěr každého článku (poslední kapitolu) většinou pod názvem "ZÁVĚREM", "SHRNUTÍ", "DOPORUČENÍ", "ZAMYŠLENÍ SE" apod.

Nebo si můžete rovnou stáhnout a přečíst můj e-book, který ve 40 bodech obsahuje stručný výtažek toho nejdůležitějšího z mých článků s tematikou kondičního posilování.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Jestliže se budeme bavit o cvičení za účelem nárůstu svalové hmoty či změny tělesné kompozice, tak samozřejmě kupovat a užívat suplementy můžete, ale hned na úvod říkám, že to rozhodně není potřeba. Když s cvičením teprve začínáte, vynakládal bych zprvu energii na důležitější věci než jsou doplňky stravy. Ze začátku bych věnoval pozornost především těmto záležitostem:  PŘEČÍST  
Skutečnost je taková, že velká část suplementů výkon přímo nezvýší, ale pouze podpoří. A to jen za předpokladu, že jsou splněny i jiné věci (viz seznam priorit v úvodu článku).
Spousta začátečníků (nebo méně zkušených cvičenců) nemá vyřešený jídelníček (a často ani trénink), a přitom každý měsíc nakupují kvanta doplňků stravy v domnění, že jim to výrazně pomůže.
×
30.4.2019 | kategorie: STRAVA | štítky: suplementace začátečníci

Když někdo řekne ženám, aby posilovaly a zvedaly závaží, často svraští čelo a odpoví něco jako že "to nééé, já nechci být svalnatá!". Nebo třeba "já nebudu dělat dřepy, chci mít štíhlé nohy!". Z nějakého důvodu mají ženy zakořeněnou představu, že když budou cvičit silově, narostou jim obrovské svaly podobně jako mužům a ony přestanou vypadat žensky (nejspíš mají před očima kulturisty a kulturistky z titulních stránek časopisů).  PŘEČÍST  
Nikdo Vás přece nemůže a ani nebude nutit, abyste vypadaly jako kulturistky. Je to jen na Vás, jak chcete vypadat a kam až to chcete dotáhnout.
Ženy si pod svaly a posilováním představují kulturisty nebo kulturistky. Je to podobné, jako si představovat pod během jenom olympijské sprintery nebo maratonce. Posilovat neznamená být kulturistou. Posilovat znamená mít hezkou, pevnou, zdravou a funkční postavu. O tom kondiční posilování je.
×
23.4.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: posilování ženy motivace

"Tak co dneska pojedeme? Ruce a ramena?" Občas se mi ve fitku stane, že zaslechnu od kolegů spolucvičenců otázky podobného typu. Pokaždé si v duchu říkám, že ve cvičení nejspíš nemají žádný systém, když se takhle ptají a rozhodují se až na místě, co budou vlastně cvičit. A že asi "pojedou" klasický kulturistický dělený trénink, takzvaný split.   PŘEČÍST  
Když chci postavit dům, musím mít nějaký projekt. Stejně tak třeba při vývoji software se postupuje podle nějaké metodiky. I vaření má svůj postup. Všechno má svůj řád a systém a nelze to dělat nahodile a bez přemýšlení. Stejně tak je to i s posilováním.
Profesionálové mají úplně jiné podmínky pro cvičení a hlavně pro následnou regeneraci. To je důležité si uvědomit a nekopírovat tak tréninky (a ani jídelníčky) kulturistů z titulních stránek časopisů.
×
11.4.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: trénink začátečníci jak?

Samozřejmě, proč by ne? Posilovat se dá samozřejmě i v bytových podmínkách. Jak moc doma "naberete" svalů ovšem závisí na několika okolnostech. Určitě hraje roli, zdali jste začátečníci, nebo již pokročilejší cvičenci (ale pokročilejší cvičenci už asi nebudou cvičit doma 😊). Dále je důležité znát své cíle. Chcete jen "plážovou" kondiční formu, nebo máte třeba soutěžní ambice? Jak moc jste vynalézaví? Kolik máte v pokoji prostoru? Chcete investovat do vybavení? Atd.  PŘEČÍST  
Domácí podmínky jsou sice svým způsobem limitující, rozhodně to ale není důvod s cvičením vůbec nezačít.
×
20.3.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: posilování motivace začátečníci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

KDO JSEM?

Charlie Jsem Karel Šmída, pro přátele Charlie, a jakožto osobní trenér a popularizátor kondičního posilování pomáhám lidem změnit se jednak tělesně a kondičně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a nevhodných stereotypů. Více informací naleznete na mé úvodní stránce.