smazat
zavřít smazat
ČLÁNKY
články

Články umístěné pod jednotlivými kategoriemi a štítky se týkají převážně posilování, výživy a fitness životního stylu a vycházejí především z mých zkušeností, poznatků a studiem nabytých znalostí, které ovšem nemusí stoprocentně fungovat na každého. Každý jsme totiž jiný a postupy šité na míru neexistují.

Texty jsou orientované na obyčejné naturální kondiční cvičence.


1 2 3 4 5 6 7 8 9


Párkrát jsem při brouzdání internetem narazil na stránky o běhání. Při definování rozdílu mezi aerobním a anaerobním cvičením tam pokaždé autoři psali, že anaerobní cvičení není vhodné ke spalování tuku. Že pokud chce někdo zhubnout, měl by dělat aerobní zátěž v určitém tepovém pásmu, ve kterém se spálí nejvíce tuku. To mě vždycky trošku nadzvedne ze židle. 😊  PŘEČÍST  
To, že při aerobní činnosti se spálí více tuku než při činnosti anaerobní, je naprostá pravda. Nicméně v kontextu hubnutí je to jenom část pravdy a toto tvrzení je tedy značně zavádějící.
Hlavní kouzlo anaerobního cvičení je následný efekt po cvičení. Tělo ještě několik dní vydává energii na regenerační procesy, kdy se organismus zotavuje po tréninku a tím je i značně zrychlen náš metabolismus.
×
29.7.2019 | kategorie: TĚLO | štítky: hubnutí motivace porovnání


I když se většinou na své cviky soustředím a hledím si svého, občas se ve fitku kolem sebe rozhlédnu a chtě nechtě si všimnu, jak ostatní cvičí. Níže přikládám seznam nejčastějších chyb či neduhů, které jsem postřehl.  PŘEČÍST  
Pokud někdo cvičí za účelem nějakých pokroků (nabrání svalů, zvýšení síly), pak je progresivní přetížení klíčový a nezbytný krok k úspěchu.
Trvá roky, než se člověk dostane do stavu, kdy běžný trénink již nestačí a je potřeba "přepnout na vyšší obrátky". Proč tedy intenzifikačními metodami plýtvat trumfy hned na začátku hry?
Je prostě žádoucí se na provádění cviku soustředit a na sval myslet. Možná je to jenom placebo efekt, nicméně to opravdu funguje a je to při budování svalové hmoty velice důležité.
Jestliže jdete posilovat, a je jedno za jakým účelem, měli byste mít dostatek energie na výkon. Proč si ji tedy vybíjet aerobní činností před tréninkem?
×
17.7.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: posilování začátečníci trénink


Svalová hmota není pouze na efekt. Ano, najdou se tací, kteří chtějí jenom dobře vypadat na sociálních sítích, diskotékách či koupalištích a o benefitech většího množství svalů na úkor tuku ani nevědí. Každopádně nic se nemění na tom, že lidé s více svaly a menším množstvím tuku vypadají zdravěji, mlaději, šťastněji, sebevědoměji a pro většinu lidí i přitažlivěji. Těch přínosů je více, proto jsem se pokusil je všechny sepsat v tomto článku.  PŘEČÍST
×
28.6.2019 | kategorie: TĚLO | štítky: svaly motivace zdraví


Na úvod nejdříve musím poznamenat, že za běhání, o kterém píšu v tomto článku, si můžete dosadit v podstatě jakoukoli aerobní aktivitu. Běh jsem si vybral proto, protože je to zdaleka nejběžnější a nejčastější způsob aerobní činnosti, kterou běžná populace provádí za účelem zredukování svých tukových zásob.  PŘEČÍST  
Když člověk beze změny svých stravovacích návyků začne například běhat a následně hubnout, je to logické, protože se dostane do kalorického deficitu.
Naprosto nevhodnou kombinací a zároveň asi nejhorší způsob hubnutí je kombinace drastického omezení jídla, s tím související minimální příjem bílkovin a provádění aerobních aktivit namísto silového cvičení za účelem ochrany svalové hmoty.
×
20.6.2019 | kategorie: TĚLO | štítky: hubnutí energie


Spousta lidí (převážně žen) při snaze shodit nějaké to "kilo" začnou praktikovat jeden ze dvou přístupů. Buď najedou na nějakou aktuální módní trendy "dietu", která samozřejmě slibuje zaručené výsledky (často podle nějaké "celebrity"), nebo zahájí dietu po svém a to značným omezením stravy a tím pádem hladověním (oni sami třeba ani hlad nepociťují, nicméně jejich organismus hlad po živinách zcela určitě má). Obojí nakonec dříve nebo později povede ke zklamání a frustraci (v tom lepším případě), nebo dokonce ke zdravotním problémům (v tom horším případě).  PŘEČÍST  
Spousta lidí při snaze shodit nějaké to "kilo" začne praktikovat jeden ze dvou přístupů. Buď najedou na nějakou aktuální módní "dietu", nebo zahájí dietu po svém a to značným omezením stravy. Obojí nakonec dříve nebo později povede ke zklamání a frustraci.
Nehleďte na aktuální trendy, ani na pochybné, ničím nepodložené a pseudovědecké diety. Ať už je propaguje jakákoli celebrita ze šoubyznysu.
×
9.6.2019 | kategorie: TĚLO | štítky: hubnutí ženy zdraví

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Foto v úvodu: Patrick Fore, UNSPLASH