smazat
zavřít smazat
ČLÁNKY
články

Články umístěné pod jednotlivými kategoriemi a štítky se týkají převážně posilování, výživy a fitness životního stylu a vycházejí především z mých zkušeností, poznatků a studiem nabytých znalostí, které ovšem nemusí stoprocentně fungovat na každého. Každý jsme totiž jiný a postupy šité na míru neexistují.

Texty jsou orientované na obyčejné naturální kondiční cvičence.


1 2 3 4 5 6 7 8 9


Již nesčetněkrát jsem někde četl, nebo slyšel tvrzení, že silový trénink by měl trvat do hodiny. Jinak díky kortizolu, vyčerpanému glykogenu a přetížené centrální nervové soustavě nebudeme mít progres, či dokonce o svaly budeme přicházet. Mám pocit, že toto tvrzení prostě přechází z člověka na člověka, aniž by si o tom kdokoli něco zjistil, nebo ještě lépe vyzkoušel na sobě. Prostě Ctrl+C a Ctrl+V 😊. Jak to tedy s tou délkou tréninku je?  PŘEČÍST  
V poslední době se ukazuje, že zvýšená hladina kortizolu po silovém tréninku má naopak při budování svalové hmoty kladný efekt.
I kdybych byl ve fitku dvě hodiny, intenzivně budu cvičit přibližně 40 minut. Což je stále v limitu i s rezervou! Důležitější než délka tréninku je následná regenerace po něm.
Když se cítím plný energie a nechce se mi končit, nevidím důvod, proč si nedat ještě jeden cvik či pár sérií navíc.
×
3.12.2019 | kategorie: REGENERACE | štítky: trénink začátečníci únava


Když si sportovec kvalitně zacvičí, nastává (po stravě a samotném cvičení) další klíčová fáze pro očekávané sportovní výsledky – regenerace. Regenerace je mezi rekreačními sportovci dost podceňovaná záležitost. Obzvlášť u mladých lidí – večírky, párty, mejdany apod. Tělo se ale po fyzické zátěži potřebuje „dobít“, doplnit živiny, opravit cvičením „poškozené“ svaly, načerpat nové síly a zotavit zátěží vyčerpaný centrální nervový systém. Nedostatečný odpočinek tak může naše úsilí mařit.  PŘEČÍST  
Když ve fitku "poničíme" naše svaly, je bezpodmínečně nutné jim následně dopřát kvalitní živiny, dostatek energie a dostatek odpočinku.
Velkou roli v odpočinku hraje i stres a psychická pohoda (nepohoda). Jesliže se budeme neustále stresovat a nervovat, bude to mít vliv jednak na náš výkon v posilovně, ale také na následné regenerační pochody v organismu.
Alkohol prokazatelně brání regeneraci organismu po fyzické zátěži. Tělo v tomto případě bere alkohol jako jed a orgány mající na starost odbourávání alkoholu se věnují jemu, místo toho aby pracovaly na zastavení katabolismu po cvičení.
×
30.11.2019 | kategorie: REGENERACE | štítky: posilování energie únava


Bílkoviny. Nesmrtelné fitness téma. Každý, kdo to s cvičením myslel či myslí vážně je řešil, nebo řeší. A každý na to má trochu jiný názor. Jak to vidím já?  PŘEČÍST  
Není nemožné udělat na veganské stravě skvělou formu. Ale již to vyžaduje určité znalosti a úsilí, což většina lidí odmítající živočišné produkty nemá.
Limit denního množství bílkovin samozřejmě existuje. Ale každý jsme jiný a co je pro někoho již příliš, může být pro někoho jiného tak akorát.
Je opravdu nerozumné počítat jen bílkoviny živočišné, protože bílkoviny jsou i v přílohách. Tudíž celkové množství bílkovin může z příloh narůst o dalších 30 - 40%! Na druhou stranu je ale vhodné, aby byl podíl živočišných bílkovin alespoň 50% a více.
×
10.11.2019 | kategorie: STRAVA | štítky: suplementace zdraví svaly


Když chce někdo něco dokázat, dojít do cíle, musí zvolit některou z cest. Některé cesty k úspěchu jsou kratší, jiné delší. Některé k cíli vůbec nevedou. V rámci efektivity je proto důležité jít tím správným směrem hned od začátku a ujasnit si záležitosti (mezicíle), které jsou v daném úseku zvolené cesty skutečně důležité a potřebné.  PŘEČÍST
×
29.9.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: začátečníci posilování


Jak je to vlastně s tím pečivem? Nejednou jsem slyšel, že někdo začal hubnout a záměrně jedl jen tmavé, celozrnné, vícezrnné, cereální a jiné takzvané zdravé pečivo. Co to ale je zdravé pečivo? Existuje něco takového? A proč by zrovna toto pečivo mělo pomáhat lidem při hubnutí? Pojďme se na to podívat.  PŘEČÍST  
Celozrnné i žitné pečivo je zhruba stejně kalorické, jako to obyčejné běžné. Některé nutričně hodnotné pečivo může být dokonce kaloričtější.
×
30.9.2019 | kategorie: STRAVA | štítky: hubnutí zdraví

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Foto v úvodu: Patrick Fore, UNSPLASH