smazat
zavřít smazat
ČLÁNKY
články

Články umístěné pod jednotlivými kategoriemi a štítky se týkají převážně posilování, výživy a fitness životního stylu a vycházejí především z mých zkušeností, poznatků a studiem nabytých znalostí, které ovšem nemusí stoprocentně fungovat na každého. Každý jsme totiž jiný a postupy šité na míru neexistují.

Texty jsou orientované na obyčejné naturální kondiční cvičence.


1 2 3 4 5 6 7 8 9


Není pochyb o tom, že pití za účelem relaxace a radosti ze společnosti přátel a rodiny je kulturní a společenský rituál, který přechází řekl bych až ve fenomén. Neznám nikoho ve svém okolí, kdo by jak se říká "nechlastal". Někdo pije více či častěji, někdo méně či jen zřídka. A ti, co pijí méně či zřídka, často mají rodinu s malými dětmi 😃. Většinou to děláme rádi, někdy se ale napijeme tak nějak z nutnosti, z tlaku sociálních situací, kdy je téměř povinnost mít drink. Vyžaduje to společenská konvence, kde se očekává, že se prostě pít bude.   PŘEČÍST  
Po silovém tréninku, během kterého se zvedala zátěž, je důležité dodat tělu ztracenou energii a materiál na opravu a zesílení svalových vláken. Organismus je v procesu regenerace a vyžaduje tak určitou péči. A když se bude regenerace narušovat (díky častému opíjení se), nemusí se svalová hmota budovat kontinuálně.
Pro muže je směs nízké hladiny testosteronu a vyšší hladiny estrogenu přesně taková směs, které se chceme vyhnout, když se snažíme o to udělat skvělou formu.
Alkohol nás sám o sobě většinou tlustými neudělá. Tlustými nás udělají spíše okolnosti s alkoholem spjaté (kalorické nápoje, nevhodné jídlo, potlačená sebekontrola, větší hlad), kdy se lehce dostaneme do kalorického nadbytku.
Svaly rostou nejlépe, když jsou v hydratovaném stavu. Syntéza bílkovin bude fungovat nejlépe, pokud je v buňkách svalu dostatek vody.
×
2.2.2020 | kategorie: REGENERACE | štítky: energie posilování svaly


Možná jste u některých cviků nabyli dojmu, že je již nemůžete dělat lépe. Dokážete je procítit, máte po nich výsledky, prostě není co měnit. Opravdu? Konečná? Přece nic není definitivní, vždycky existují nějaké rezervy, vždy lze něco ještě zdokonalit a posunout se dál.  PŘEČÍST  
Začátečníci by se měli nejdříve učit cviky správně. Jak se říká "učebnicově". Postupně ale, jak je cvičenec při provádění cviku jistější a jistější, měl by se sám sebe zeptat: "Cítím ten sval, který procvičuju? Má to nějaký efekt?"
×
28.1.2020 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: posilování trénink začátečníci


Jednoho dne jsem se tak nějak zamyslel a do hlavy se mi vloudila otázka. Proč vlastně skoro nikdo neposiluje? Vidím to ve svém okolí. Pokud vím, tak z mých přátel chodí do fitka pouze jeden kamarád. V minulosti, či ještě nyní, se mí přátelé sice nějakému sportu věnovali či věnují, ale do posilovny (až na jednu výjimku) nikdo nechodí. Tento článek je tedy spíše taková úvaha, jaké mohou být příčiny toho, že tato činnost je stále jen okrajovou záležitostí.  PŘEČÍST  
Když někdo cvičí způsobem, aby svaly byly jenom na efekt, pak budou svaly skutečně jen na efekt. Nicméně když se trénink sestaví správně s důrazem na funkčnost (funkční trénink), svalovou vytrvalost a celkovou tělesnou kondici, nebude přínos posilování jen vizuální záležitostí.
Důležité je dát posilování šanci a počkat si na první výsledky. Ty se mohou dostavit třeba již za týden (úbytek tuku), ale ty skutečně motivující se dostaví spíše za několik měsíců. Je dobré mít trpělivost a věřit tomu, co děláte.
Za mého mládí v osmdesátých letech měla většina kluků (možná i holek 😃) ve svém pokoji vyvěšené plakáty akčních hrdinů (Schwarzenegger, Stallone, Lundgren, Van Damme, Bruce Lee) a divokých rockových kapel. Takže hory svalů a spousta testosteronu. A dnes?
×
21.1.2020 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: posilování motivace


Za dobu, co se zajímám o posilování a fitness jsem narazil na nejeden rozpor a nejedno protichůdné tvrzení. Je to celkem logické, protože doba se mění, věda má neustálé pokroky, dělají se stále nové studie a metaanalýzy atd. Potom každý chce být v něčem originální a s něčím novým zaujmout, do toho různé mýty a informace vytržené z kontextu a informační "guláš" je na světě 😊. Pojďme se tedy na nějaká tvrzení podívat.  PŘEČÍST
×
8.1.2020 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: porovnání


Máme tu další porovnání. Po srovnání fullbody tréninku a splitu tentokrát půjde o dvě skupiny cviků, které se od sebe liší hlavně množstvím zapojených svalů. Proto vlastně dostaly tyto cviky i svůj název. Jedná se o cviky komplexní (nebo také vícekloubové), kdy se při jejich provádění zapojí více velkých (důležitých) svalů najednou a cviky izolované (většinou jednokloubové), kdy se (pokud vše děláme správně) zapojí především ten sval, o který nám hlavně jde.  PŘEČÍST
×
16.12.2019 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: trénink porovnání

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Foto v úvodu: Patrick Fore, UNSPLASH