smazat
zavřít smazat

Jsem trenérem kondičního posilování a autorem článků o fitness.

Pomáhám lidem s přeměnou těla a změnou životního stylu.

Jak mohu pomoci Vám?

úvodní foto


MŮJ POSLEDNÍ ČLÁNEK

Pro vegetariány, vegany a osoby, které se z různých důvodů vyhýbají mléčným potravinám, slouží sójová bílkovina často jako hlavní zdroj této důležité živiny. Je ale bílkovina ze sóji či z běžných sójových potravin kvalitní bílkovina? A dá se po ní budovat svalová hmota? A co sójový protein? Může u silově zaměřených sportovců konkurovat nejpopulárnějšímu a nejužívanějšímu syrovátkovému proteinu?  PŘEČÍST  
Některé studie naznačují, že aminokyseliny z bílkovin sóji se ve srovnání s například mléčnými bílkovinami snadněji přeměňují na močovinu (pravděpodobně vlivem nedostatečného množství některých esenciálních aminokyselin u sóji - především leucinu). V důsledku toho je pak ze sójových bílkovin pro stimulaci syntézy svalových bílkovin a následný svalový růst k dispozici aminokyselin méně.
Bílkovinné potraviny živočišného a sójového původu mají vyšší skóre stravitelnosti bílkovin ve srovnání s rostlinnými bílkovinami (např. z hrachu) a to bez ohledu na použitou metodu hodnocení (PDCAAS či DIAAS). Sójové boby, i když se jedná o rostlinu, se vyznačují nejen celkovým obsahem bílkovin, ale i jejich kvalitou, která je vyšší než u jiných rostlinných bílkovin a skutečně se podobá kvalitě živočišných bílkovin.
Příjmem většího množství rostlinných (sójových) bílkovin můžeme kompenzovat jejich přirozeně nižší obsah esenciálních aminokyselin a tím snížit určité rozdíly v anabolických schopnostech různých zdrojů bílkovin. Čili pokud zvýšíme množství "méně" kvalitního bílkovinného zdroje, můžeme tak celkově zlepšit potenciál tohoto zdroje podporovat přírůstky kosterní svalové hmoty a to nejen v reakci na silový trénink.
Výsledná rychlost trávení bílkovin a následné vstřebávání aminokyselin z jakéhokoli zdroje bílkovin bude záviset na různých procesech spojených se sklizní (chovem), skladováním, zpracováním, vařením, žvýkáním či konzumací bílkovinné potraviny. Svou roli při tvorbě svalové hmoty budou hrát i typ člověka, typ tréninku, tréninková zkušenost a především množství celkových zkonzumovaných bílkovin včetně suplementovaných bílkovin.
×
28.5.2022 | kategorie: STRAVA | štítky: suplementace svaly porovnání potraviny

[ Archiv všech článků ]

Věřím, že každý zdravý člověk dokáže dlouhodobě a bez trápení přeměnit svoji postavu, či změnit své myšlení a nevhodné stereotypy.


Jmenuji se Karel Šmída, ale přátelé mi říkají Charlie. Mohu se stát vaším rádcem a pomocníkem, který Vás (znovu) může dostat do formy. Pomáhám lidem změnit se jednak tělesně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a stereotypů.

Zmáčkněte a
"promluvím." ↓
Charlie

Kdo jsem?

Jsem úplně normální pohodář, trenér profesionál, který má rád silové cvičení a "fitness" život, který ale zároveň není fanatik či suchar a někdy si zajde třeba na pivo a "pokecá" s kamarády, a který rád pomáhá lidem s výživou, se změnou tělesné kompozice, či se změnou dosavadní životosprávy. Více o mne a mém trénování se můžete dozvědět zde.

Přemýšlíte nad tím, že už byste se sebou chtěli něco udělat? Chtěli byste vypadat lépe, cítit se lépe a celkově žít zdravěji? Už jste to zkoušeli, či to právě zkoušíte a není to pořád ono? Ptáte se sami sebe, proč to nejde, co děláte špatně? Ozvěte se mi. Je možné, že Vám mohu pomoci.

Pro koho jsou tyto stránky?

Pro všechny vyznavače silového cvičení za účelem efektivního tvarování těla. Články a texty ocení spíše začínající cvičenci, ale budu samozřejmě rád, když donutím k zamyšlení i někoho pokročilejšího.

Pro každého, kdo chce změnit svoji postavu a svůj životní styl směrem ke zdraví, kondici a kráse a přitom se nechce stát asketou.

Pro kohokoli, kdo chce kvalitně a efektivně nabrat svalovou hmotu, nebo účinně, zdravě a dlouhodobě zhubnout.

Pro zájemce, kteří se sebou chtějí něco udělat a potřebují odbornou pomoc, vedení, motivaci a podporu.

Pro muže, pro ženy, pro seniory.

Pro mé klienty.

Kdo by měl zájem o služby v oblasti tvarování těla a zdravého životního stylu, nabízím možnost krátkodobé i dlouhodobé spolupráce (konzultace, lekce, cíle) formou osobně vedených tréninků společně s online poradenstvím. Více o mém přístupu k trénování se můžete dozvědět zde.


Všichni pořád něco řeší (práci, peníze, politiku, sport, sousedy), o něco pečují (vzhled, domácí zvířátka, zahrádka), něco vylepšují (tuning aut, domácnost - kutilové), ale málokdo toto dělá se svým tělem a zdravím.
NÁHODNÝ ČLÁNEK

Střevní mikrobiom, mikrobiota, mikroflóra.

ŠTÍTKY ČLÁNKŮ

cviky energie hubnutí motivace porovnání posilování potraviny senioři suplementace svaly trénink únava začátečníci zdraví ženy

REFERENCE
Trenér kondičního posilování - CHARLIEHO FITNESS na Firmy.cz Trenér kondičního posilování - CHARLIEHO FITNESS na Firmy.cz
ZKUŠEBNÍ TRÉNINKY VÝHODNĚ

Pokud přemýšlíte o dlouhodobé spolupráci s nějakým trenérem, zkuste nejdříve 3 TRÉNINKY SE MNOU a to za zvýhodněnou cenu. [více zde]

RYCHLÝ KONTAKT
Kontakty  Mgr. Karel Šmída
telefon  732 963 125
e-mail  smida.karel@gmail.com
ZAJÍMAVOSTI

Hormony po silovém tréninku. [více zde]

STUDIE

Tréninky a cvičení do svalového selhání. [více zde]

FITNESS SLOVNÍK

Nutraceutika. [více zde]