smazat
zavřít smazat

Jsem trenérem kondičního posilování a fitness.

Pomáhám lidem s přeměnou těla a změnou životního stylu.

Jak mohu pomoci Vám?

úvodní foto


MŮJ NÁHODNÝ ČLÁNEK

Mrtvý tah patří mezi nejpřeceňovanější a zároveň mezi nejpodceňovanější silové cviky vůbec. Jedni tvrdí, že kdo chce mít velké svaly, bez mrtvého tahu se neobejde. Druzí zase říkají, že mrtvý tah je při budování svalové hmoty postradatelný, a proto se nic nestane, když ho někdo ve svém tréninku mít nebude. Jiní se dokonce o tento cvik vůbec nezajímají. Kdo má ale pravdu? Je mrtvý tah pro běžné kondiční cvičence supercvik, nebo spíše obyčejný cvik bez nějakého extra přínosu?  PŘEČÍST  
Během provádění mrtvého tahu je důležité, aby osa činky zůstala po celou dobu cviku v blízkosti těla. Při celém cviku rovněž musíme udržovat neutrální polohu páteře a naše kolena by se neměla propadat dovnitř (měla by respektovat směr špiček).
Přestože obecné zásady mrtvých tahů platí pro každého, drobné detaily spojené s optimálním stylem zvedání se mohou u různých jedinců lišit. Proto je nezbytné, aby si každý vybral styl, který zdůrazňuje jeho individuální fyzické vlastnosti a individuální mechaniku těla. Jinak řečeno, chce to v tréninku zkoušet a porovnávat.
Ve srovnání s jinými cviky zahrnuje mrtvý tah zvedání těžších břemen. Možnost zvedat těžší břemena vyvolává větší podnět k silovým i svalovým adaptacím, což je ideální pro zvýšení svalové síly. Větší síla znamená zvedání o něco větších vah a větší váhy zase znamenají progresivní přetížení. Progresivní přetížení znamená další svalový růst. A tak dokola.
Cviky na celé tělo (jako je např. mrtvý tah) nejenže zvyšují svalový rozvoj a sílu, ale také vytvářejí vysoký energetický výdej zapojením největších svalů v těle a tím mají vysoké kalorické náklady během tréninku i po něm.
Ačkoli mezi nezasvěcenými lidmi často panuje představa, že cvičení mrtvého tahu je spojeno se sportovními zraněními, není tomu tak. Výskyt a riziko zranění ve vzpírání a silovém trojboji (kam spadá i mrtvý tah) je podobný jako u jiných bezkontaktních sportů a ve srovnání s běžnými kontaktními či kolektivními sporty mají silové sporty relativně nízkou míru zranění.
×
28.9.2021 | kategorie: CVIČENÍ | štítky: cviky trénink svaly hubnutí

[ Archiv všech článků ]

Věřím, že každý zdravý člověk dokáže dlouhodobě a bez trápení přeměnit svoji postavu, či změnit své myšlení a nevhodné stereotypy.


Jmenuji se Karel Šmída, ale přátelé mi říkají Charlie. Mohu se stát vaším rádcem a pomocníkem, který Vás (znovu) může dostat do formy. Pomáhám lidem změnit se jednak tělesně směrem ke zdraví a kráse, ale také duševně ke zdravějšímu životnímu stylu a k úpravě svých zakořeněných (zlo)zvyků a stereotypů.

Zmáčkněte a
"promluvím." ↓
Charlie

Kdo jsem?

Jsem úplně normální pohodář, trenér profesionál, který má rád silové cvičení a "fitness" život, který ale zároveň není fanatik či suchar a někdy si zajde třeba na pivo a "pokecá" s kamarády, a který rád pomáhá lidem s výživou, se změnou tělesné kompozice, či se změnou dosavadní životosprávy. Více o mne a mém trénování se můžete dozvědět zde.

Přemýšlíte nad tím, že už byste se sebou chtěli něco udělat? Chtěli byste vypadat lépe, cítit se lépe a celkově žít zdravěji? Už jste to zkoušeli, či to právě zkoušíte a není to pořád ono? Ptáte se sami sebe, proč to nejde, co děláte špatně? Ozvěte se mi. Je možné, že Vám mohu pomoci.

Pro koho jsou tyto stránky?

Pro všechny vyznavače silového cvičení za účelem efektivního tvarování těla. Články a texty ocení spíše začínající cvičenci, ale budu samozřejmě rád, když donutím k zamyšlení i někoho pokročilejšího.

Pro každého, kdo chce změnit svoji postavu a svůj životní styl směrem ke zdraví, kondici a kráse a přitom se nechce stát asketou.

Pro kohokoli, kdo chce kvalitně a efektivně nabrat svalovou hmotu, nebo účinně, zdravě a dlouhodobě zhubnout.

Pro zájemce, kteří se sebou chtějí něco udělat a potřebují odbornou pomoc, vedení, motivaci a podporu.

Pro muže, pro ženy, pro seniory.

Pro mé klienty.

Kdo by měl zájem o služby v oblasti tvarování těla a zdravého životního stylu, nabízím možnost krátkodobé i dlouhodobé spolupráce (konzultace, lekce, cíle) formou osobně vedených tréninků společně s online poradenstvím. Více o mém přístupu k trénování se můžete dozvědět zde.


Všichni pořád něco řeší (práci, peníze, politiku, sport, sousedy), o něco pečují (vzhled, domácí zvířátka, zahrádka), něco vylepšují (tuning aut, domácnost - kutilové), ale málokdo toto dělá se svým tělem a zdravím.
MŮJ POSLEDNÍ ČLÁNEK

Mrtvý tah - technika, zapojené svaly, varianty, chyby, benefity.

ŠTÍTKY ČLÁNKŮ

cviky energie hubnutí motivace porovnání posilování senioři suplementace svaly trénink únava začátečníci zdraví ženy

ZKUŠEBNÍ TRÉNINKY VÝHODNĚ

Pokud přemýšlíte o dlouhodobé spolupráci s nějakým trenérem, zkuste nejdříve 3 TRÉNINKY SE MNOU a to za zvýhodněnou cenu. [více zde]

RYCHLÝ KONTAKT
Kontakty  Mgr. Karel Šmída
telefon  732 963 125
e-mail  smida.karel@gmail.com
ZAJÍMAVOSTI

Přírodní vs. syntetický vitamín C. [více zde]

STUDIE

Tréninky a cvičení do svalového selhání. [více zde]

FITNESS SLOVNÍK

Efekt ředění (plodin). [více zde]